BENVINGUTS

Com a bons frikis de l'escalada ens ha arribat l 'hora d'explicar les nostres experiències (nefastes... o no).

Palante & Maki

24 de juny 2008

RESSENYES DE MARGALEF

Aqui van les nostres segones ressenyes d' escalada : Margalef del Montsant.
Hem posat uns pocs sectors i unes quantes vies que hem fet (o hem intentat fer).
Us recomanem q us acosteu al refugi de margalef (a 5 minuts de les vies) i allà mateix podreu trobar la guia de la zona, és MOLT ECONÒMICA (només 5 eurillos) i esta actualitzada. A més a més contribuireu al manteniment de les vies....

Margalef té més de 30 sectors, graus per a tots els gustos, sol, ombra, riu i unes vistes de puta mare. Molts sectors estan a peu de carretera i l'aproximació és nula, alguns necessiten una aproximació durilla (xo no gaire llarga).

SECTOR CINGLES DEL MOLÍ

Vies curtes (entre 15 i 20metres) en un sector a peu de carretera i del parking, situat en el camí q porta a l'embassament. Sol la major part del dia.
Totes tenen anelles com a reunió.
1 - Doctor loco (6a+): Via molt maca, amb lleuger desplom fins a la meiat. Bones mans i millors peus per a una sortida sostinguda i un final q es torna més fàcil conforme ens anem cap a l'esquerra.
2 - Puma (5): Via molt assequible amb bones preses.
3 - Del aguila (5): Similar a l'anterior.
4 - Verda (5): Similar al'anterior.
5 - Groga (5): Similar a l'anterior.
6 - Bon rotllo (6a): Via q no presenta gaires complicacions i q te uns pasos finets cap a la meitat del recorregut. Les preses són bastant bones i si mirem bé ens trobarem algun megacazo amagat... tot i que no són necessaris per encadenar la via.

Més a la dreta trobem d'altres vies:un 6c, un 7a, un 6b+ i un 7a+. Evidentment no les hem fet.

SECTOR LA GRANOTA

Sector proper a l'anterior (uns 100 metres a l'esquerra) també a peu de carretera.
Consta de 4 vies. Totes són molt curtes i els graus estan ajustats.
1 - Després de la cova (5+): Uns 12 metres. 3 parabolts i reunió. Via durilla pel grau que té. Cal treballar constanment recol·locant-se.
2 - Lucia la nostra (6b): Menys de 15 metres. 4 prabolts i R. Transcorre per un diedre i excepte una final molt dur és molt assequible. Ens informen al refugi q antigament era un 6a+. Modestament creiem q l'actual grau és més ajustat per la duresa de l'últim pas (realment díficil)
3- Antes muerta que quintilla (5+): Menys de 15 metres. 4 parabolts i R. Semblant a la primera via del sector.
4- Sobregan.com (5+): Menys de 15 metres. 4 parabolts i R. Semblant a l'anterior.

SECTOR CAN LLEPAFILS

Es troba just a sobre d'un altre sector (El Laboratori, apte només per a màquines d'escalar). Per accedir-hi cal pujar pel cami q surt de la torreta elèctrica. En 3 minuts arribem a Can Llepafils. Toca el sol TOT el dia i consta de prop de 40 vies. Abundància de vies fàcils i molt fàcils. Sobretot a la part dreta del sector.
També trobem una zona amb vies de 6a a 6b. Les vies tenen una sortida de bloc (bastant dura) que els confereix el grau que tenen. Un cop superat aquest pas, la resta és molt més fàcil (abundància de preses i bons peus).

Trobarem uns quants peus de via molt dolents (sobretot a la zona central).Com a tota la zona... gaudireu d'un paisatge espectacular.

SECTOR TOTXO DEL VI

L'accés és fa aparcant el cotxe a l'altra banda de l'embassament i agafant un cami q puja en direcció als sectors. Després d'una bona pujadeta arribarem a Ca la Marta, si seguim caminant cap a la dreta anirem trobant els altres sectors.
Just a la dreta de Can Mansettes (unes 20 vies, la majoria de fins al grau de 5+ i un parell de 6a+), ens trobem EL TOTXO DEL VI.
9 vies que van des del 5 fins al 6a+. D'esquerra a dreta són:
1:El Celler, 2:Sense nom, 3:Bolinga i 4:D.O. (totes de grau). 5:Mig litre (5+). 6:Putin patin patan (6a). 7:Litre i mig (6a). 8: Fot-li pinatell (6a+). 9:Trenca goles (6a)

La majoria són vies fines que no tenen pasos excessivament durs.

El premi el trobarem a la R (en alguna via cal pujar una miqueta més...): una fabulosa panoràmica del sector que queda a la nostra dreta: El Tobogan.

SECTOR BAOBAB
Un altre sector a peu de carretera. A menys de 5 minuts del refu. La paret es troba una mica amagada pels arbres... i des de la carretera costa veure les vies...
Consta de 7 vies, de les que tres queden fora del nostre abast.
Les altres són, d'esquerra a dreta:
1 - Rastamana (6a): Uns 15-18 metres. Sortida un pel rara i després bastant asequible.
2 - Casimiro (5+) Comparteix reunió amb l'anterior. Via molt semblan a Rastamana xò una mica més fàcil.
3- Pain au chocolat (6a+): Inici bloquero. Un cop superat es torna més fina. Final estrany (o potser era jo?). Uns 20m. (via de l'esquerra de la foto)
4- Els tirats (6a+): Comença a l'esquerra del diedre per acabar unint-se a Pain au chocolat. (via de la dreta de la foto)

Recordem que podeu trobar al refugi de margalef, per un mòdic preu (de veritat), les ressenyes de tots els sectors actualitzades per en Jordi Pou. Estan molt ben fetes i us donen bona informació sobre el que us trobareu...

En fi... si encara no coneixeu aquest magnific lloc... a que espereu?

Maki & Palante

Pingüinaco ha dit...

Sectorazo, vies molt maques.
Però, les ressenyes a mi em van costar 10€ i eren fotocòpies. Es normal això? "I no soc guiri"