BENVINGUTS

Com a bons frikis de l'escalada ens ha arribat l 'hora d'explicar les nostres experiències (nefastes... o no).

Palante & Maki

10 de nov. 2007

JA TENIM LES PRIMERES RESSENYES: LA FUIXARDA

X fi!!! Ja hem fet les nostres primeres ressenyes... i com no... són del lloc que ens va veure començar: la FUIXARDA.



No estan totes les vies de la zona... Hem posat totes les vies que hem fet a la fuxi i algunes que estan al costat de les que hem tret (i que evindenment no hem fet... encara)
De moment les pengem aixi... D aki poc les tindrem en un arxiu per si algu se les vol baixar i tenir-les en paper...



Aquesta zona comença abans de l'entrada del camp de rugby (venint des del poble espanyol)


Via 1: Requiem por los que van a volar (6a) 15m.



Via 2: Po Derek (6a) 25m.










Via 3: Melón Blando (V+/6a) 20m.

Via 4: Edy Cañon Curry (V+/6a) 20m.

Via 5: Espolón del Llop (6c+) 20m. No l'hem feta


Via 6: Stars Wars (V+) 20m.









Via 7: Lady Bacon (6a) 20m.


Via 8: Máximo tiesto (6a+/6b) 20m


Via 9: Amistades envidiosas (6a) 17m


Via 10: Bailando con bobos (6a) 15m. .

Via 11: El príncipe de las marujas (6a) 15m












Via 12: Tullasabes reina (6a+/6b) 20m.

Via 13: Un higo testigo (6a) 20m.

Via 14: A preti woman (V+) 15m.

Via 15: El silencio de los cocheros (6a) 20m.









Via 16a: Sense nom (V-) 18m. Variant de l'anterior.


Via 16: Sense nom (V+) 18m : ATENTS!! ESTÀ CANVIADA I NO SABEM SI TÉ ELS SEGUROS

Via 17: Sense nom (6a+/6b) 20m.







Via 18: sense nom (V-) 15m.

Via 19: Explota cerdo (V) 15m.

Via 20: Feliz falsedad (V) 15m.

Via 21: Tupu (V+) 10m.


Via 22: Actualment desequipada

Via 23: Semen de perro viejo (V-) 12m.

15 comentaris:

Unknown ha dit...

Muy buena la página. Hacía unos día que andaba buscando algo así!!!
Hoy he tenido un "ensurt" con Star Wars...pero se ha conseguido.
Si se puede pedir, podrías incluir consejos sobre cada via???
Manu

Anònim ha dit...

Jo també estic "treballant" amb les ressenyes de la Fuixarda. Sóc bastant novatillo amb això de l'escalada. Potser us podria ajudar una miqueta. Hi ha alguna manera de contactar amb vosaltres? No he vist per enlloc cap email.

Anònim ha dit...

Felicitats per la feina. No vaig gaire per la Fuixi, però he probat algunes vies. Per graduar les vies ho feu segons el vostre criteri personal, o us guieu per la guia de "alrededores" o per Ona climb?...es que hi han alguns errors importants. Per exemple, la via Eddy Cañon, no és un 5é, com a mínim es un 6a, tot i que a les ressenyes de CM Hospitalet ès un 6a+. Jo crec que esta més propera al 6a que al 5é. Sort!

Anònim ha dit...

Segons Jordi Brasil és un 6a i segons CM Hospitalet un 6a+. Pel meu parer crec que tenen raó ells, els Xapa'tbé, ja que jo l'he fet (tot i que em va costar) i no tinc nivell de 6.

Anònim ha dit...

guay! soc el del post anterior. Es que jo la vaig fer i em va semblar un 5/ 5+ en la mayoria dels passos, però hi ha un pas (crec que en entre la 6 - 8 chapa, que has de pillar un invertit i unes regletes a la dreta...) que té un pas complicat que, humilment, considero que es de 6a. No sé en top rope em va semblar 5+, però de primer aquell pas té lo seu. En qualsevol cas, merci!

Anònim ha dit...

Si que és veritat que té el pas aquest una mica xungo. Jo vaig estar quasi 20 minuts per passar-lo, però al final ho vaig aconseguir.

Anònim ha dit...

felicitats per la pàgina i les resenyes, jo vaig força per la fuixarda, soc de nivell 5ens, i la veritat aquestes resenyes em van de conya.
Felicitats.

maki ha dit...

jeivà!
Gràcies pels comentaris i per haver-vos conectat al blog! Creiem q teniu raó i q la via té més grau q el remarcat n principi... Prenem nota i canviem la graduació...
La via en si és molt fàcil... gairebé una escala, però té un pas a la meitat molt estrany on la paret t'escup una mica. Si es passa per la dreta és més senzill. Per això la nova graduació (V+/6a) està més ajustada, pensem, aa realitat

Anònim ha dit...

Bones!! aquest finde aniré a veure que tal la eddy Cañon...em sembla molt bé aquesta graduació, crec que s'acosta més a la dificultat real de la via!! Per cert, estic fent una comparativa de les diferents graduacions que s'han fet de les vies de la Fuixarda...Quan ho tingui us ho envio, potser us fa servei! Ànim que el blog esta molt bé!...

Anònim ha dit...

L'altre dia vem poder fer la "Po Derek" i la del costat esquerra. Però ara tinc dubtes amb el nom, ja que jo tenia entès que era "rekiem para los que van a volar" i vosaltres la tituleu "els bojos no trepen". Suposo que es tracte de la mateixa, oi?

maki ha dit...

Jeivà! Tens tota la raó! És el requiem... Tornem a prendre nota!
No se us passa ni una...
Gràcies per les correccions!!

Anònim ha dit...

Bones. Un parell de cosetes. Po derek, em sembla V+. No entenc quina va ser l'intenció del equipador en realitzar aquesta travesia cap a l'esquerra. La via es guapa fins al final de la pedra natural, a més segueix una bona línia, però la corva de presses artificials crea un péndol perillós (encara que la facis en Top Rope). Hi ha una pressa ( de les cimentades,propera a la reunió) que esta lleugerament "tocada", no petarà ara però li falta poc!. Sort!

maki ha dit...

Missatge a Joan P.
Gràcies per les aportacions.
Com sempre les vies van a gustos... en conec alguns q estan encantats amb el bulder final... jo també trobo interessant fer aquell trosset de bulder a 15 metres sobre el terra... xò tampoc li trobo el sentit...
El criteri seguit per graduar (que no és gaire fiable) ha sigut primerament el de ressenyes anteriors (perdó per copiar) i segon el de la nostra modesta experiència (tampoc gaire). Li hem donat el mateix nivell q la via nº15, El silencio de los cocheros. Crec q són molt similars (al menys m'ho semblen) i per això les hem graduat al mateix nivell.
Gràcies pels vostres comentaris...

Anònim ha dit...

Enhorabuena por estas reseñas porque son lo mejor que he encontrado en la red acerca de la foixarda, llevo meses usándolas. Ahora que he probado prácticamente todas las vías, he de decir que solo estoy en desacuerdo respecto al grado en un par de vías, po derek es claramente más fácil que el resto, creo que es un V pelado, y sin embargo con un higo testigo creo que os habéis quedado cortos, yo diría que es un 6a+. Príncipe de las marujas podría ser 6a+ también. Por otro lado y continuando hacia la derecha, en la zona de la "vía del arbolito" (arbolito que ha sido talado), han abierto una nueva vía muy fácil, de manera que en mi opinión quedaría:

- Arbolito (ahora talado): V.
- Vía nueva: IV.
- "Antiguo 6c" (vía de la grieta): 6a/6a+.

Y esa es mi aportación. Saludos!!!


SERGIO.

Anònim ha dit...

hey!
Estic mirant alguna ressenya sobre les vies de fora el túnel, però com que aquestes són del 2008, nosé si encara estarán igual equipades o si directament es poden realitzar.